Procedure for databehandleraftaler på skoleområdet
Inden du tager et nyt system eller digital læremiddel i brug, skal der laves en databehandleraftale.
På skoleområdet er der fastsat en fælles procedure for, hvordan opgaven skal håndteres.
- Hvis min. 3 skoler benytter det samme system/digital læremiddel sørger Økonomi og Administration for at indgå en databehandleraftale samt fører tilsyn 1 gang årligt.
- Hvis mindre en 3 skoler benytter et system/digital læremiddel sørger skoles selv for at indgå en databehandleraftale samt fører tilsyn 1 gang årligt.
Vi har udarbejdet en oversigt, hvor du kan se de systemer/digitale læremidler, hvor Økonomi og Administration står for opgaven med databehandleraftaler. Listen bliver løbende opdateret.
Se oversigten med systemer/digitale læremidler (pdf)
Husk at give besked til hea@horsens.dk, hvis I opsiger eller indgår en aftale med en af leverandørerne på listen, så vi kan bevare det fulde overblik.
Indgåelse af nye aftaler
Hvis 3 skoler eller flere bliver enige om at indgå aftale med en ny leverandør omkring et nyt system/digital læremiddel, skal Økonomi og Administration have besked, så vi kan lave en databehandleraftale inden I tager systemet i brug.
Udfyld nedenstående skema og send til hea@horsens.dk
Skema til indgåelse af ny aftale (word)
OBS! Ovenstående kan kun indsendes, hvis skolelederne på de involverede skoler har godkendt at systemet anvendes i undervisningen.